Ads

Thursday, November 1, 2007

Astrofoto furamo naprej...

Je že res, počitnice so. Pa vseeno ni veliko časa. No, časa je kolikor si ga vzmeš. V bistu ga je vedno enako, odvisno je, za kaj ga porabiš.

Če ga porabiš za astrofoto... ja, potem ga kar veliko porabiš.

Danes sem že slikal. Po deževnem tednu se je končno zjasnilo, pa še luna se počasi umika iz večernega neba. Zakaj luna? Ker je ne maram!
Kadar je luna, astrofotografi spimo, kadar je ni, je po navadi slabo vreme. Če pa se slučajno kdaj zgodi, da ni lune in da je celo vreme OK, potem imam sigurno naslednji dan jaz šolo in po možnosti še pišem kakšen test al sem pa vprašan (še dobro da mam status astrofotografa). Ha, zdaj smo pa mal zaj*** tole luno in vreme, ker ni šole jutri. Grem pa namesto tega raje v Celje z boljšo polovico. In sem se zato odločil da vam že kar danes pokažem mojstrovino.

Ja, lep dan se je prevesil v lep večer. Jaz pa hitel ko sto vragov, ker sva trenutno z očetom sama doma in to pomeni, da vsa hišna opravila jaz opravljam, ker on pač 80% časa dela na terenu. Aja, hitel sem zato, da bi čim prej postavil teleskop, ker sem se odločil, da ne bom zamudil priložnosti da spet kaj ujamem na čip.
In res, okoli 6h sem imel montažo že zunaj. Sprva sem se nameraval zajebavati z teleskopom, ampak sem si rekel, da je škoda živcev, da bom že še autoguidal in to... Tako da je optični del prevzel nov Canon 70-200.
Ko montažo lepo umerim na nebesni pol, letim v sobo po laptop in fotiča, vse pršraufam, povežem in začnem:
ŠKLOC - prva fotka... gledam v RawShooterju, pa vidim da nekaj ne bo v redu s sledenjem. Svezdice so črtice in ne točke. Pa kako, saj slikam pri 200mm goriščne, to bi moglo it vsaj 10min brez popravljanja napak?
Ja... in ni šlo. Se tudi mehanika včasih upre. Sicer sem mislil slikat tam nekje do 11h zvečer, pa sem prej obupal, ker če ne štima vse 100% kar zgubim voljo. In sem po 18 ekpozicijah (vsaka 3min na ISO800) pospravil in šel obdelat tole čudo. No, saj po računkih operacijah, ki jih mojster laptop dela s pixli na slikah je na koncu še celo nastalo nekaj uporabnega. Še dobro da imamo metode kot so Smart Sharpening in NoiseNinja. da dobimo ven potem nekaj takega:

Ja, saj vem... kdor z malim ni zadovoljen.

Bi bilo pa lahko boljše. Bom še poskušal.

Montažo sem potem šraufal kakšno uro, da sem malo prešnofal in verjetno še bolj umazal vse tiste zobnike. Enkrat kmalu bo potreben bolj izčrpen remont. Do takrat bote pa take zmazke gledal.

CS! :)

14 comments:

Drax said...

WOW
ta fotka je pa lepa

CyMaN said...

Yes, končno mi je po dobrem pol letu bloganja uspela dobra fotka!

Yes, yes... :D

Tnx Drax, še Nino pozravi ;)

Anonymous said...

:S Se vidi kdo je eden od dveh najbolših astrofotografov v Sloveniji.

Jst sm pa plejade čez napol zarpšen teleskop sliku :D Upam da kej vn potegnem..

Anonymous said...

popravek: zarošen*

Še neki..Fotkaš plejade in ti po petih slikah crkne baterija jo daš filat za 15 min daš za 5 min na mraz da se ohladi in daš notr nardiš 2 darka in crkne :D Če v photoshopu daš duplicate image oziroma jo samo 5 krat drugač shranš je enak kot če maš 7 darkov potem?

CyMaN said...

NE!

Ker povprečje vseh fake darkov je samo prvotni dark. Tega pa nočeš...

123456 said...

whaaa? O.O
glede na to d nimam pojma o astrofotografiji je to za mene bloody MASTERPIECE :|
waaa, pošteno je.

Vid. said...

ownaš CY - ownaš :)

Drax said...

Nina pozdravlja nazaj:*

CyMaN said...

O hvala! :D

Drax said...

pomoje da ja
nisem vprašu :D

CyMaN said...

Js sm mislu hvala vsem draxi...

Anonymous said...

Primož, kaj misliš da dlje zdrži.. Grip z dvema baterijama al če najprej eno pokuriš pa daš drugo noter.
Pa tko daš lohk prvo še filat med tem k drugo kuriš..

CyMaN said...

Ne vem... nisem še probal...

Peter Atanackov said...

Zakon, res je dobra slika.