Ads

Thursday, November 1, 2007

Spet na stara pota: ASTROFOTO!!!

Da kar po pravici povem: pogrešam astrofotografijo. Dolgo že nisem nič slikal... Kaj pa vem zakaj. Morda zato, ker sem prelen, ker mi gre vedno nekaj narobe, mogoče sem se naveličal, mogoče imam samo pavzo, verjetno pa je krivo samo slabo vreme takrat, ko imam jaz čas.

V letih ukvarjanja z astronomijo (ja, tole se sliši kot da pričakujem že drugega abrahama) sem si nabral kar nekaj opreme, pa nisem malo odštel zanjo. In zdaj vedno zjutraj ko se obuvam spodaj v ordinaciji (tak se samo reče tistemu delu hiše, bilo pa je mišljeno da bi opravljaja tako nalogo) gledam teleskop, ki tam sameva. Pa sem si rekel
včeraj:

DOSTI BO!

Ja, in sem postavil. Sem izbral bolj na "easy" pot, ker sem že poznal tarčo, za katero ne bom rabil 5min ekspozicij, ki s seboj potegnejo autoguiding (kar je, milo rečeno povedano, strašno jebena zadeva). Tarča je bil nov komet, ki je pred kakšnim tednom nazaj iz popolnome nezanimivega objekta naredil BUM..... in s tem pritegnil našo pozornost. Torej iz objekta 17. magnitude (ki je za nas amaterske astronome nekaj SKRAJNO nezanimivega) v eni noči zasvetil z 2. magnitudo (kar je pa recimo svetlost ene povprečne zvezdice, ki jo opazujete s prostimi očmi - in JA, to je pa za nas astronome že kar ORENGi objekt). Na kratko: sij se mi je v parih urah povečal za več kot 1000-krat. Impresivno.

Najprej vizualni vtis: OMG, bomba in oh in sploh objekt. Kar tam gor v ozvezdju Perzeja se je pojavil, kot ena majhna packa, pa ti tako poživi večer. Hitro stečem po daljnogled. No ja, ne vem katere besede in medmete bi pa zdaj ven vrgel - čist noro, HUH, kometova koma čez pol polja, vidna središčna zgoščitev, potem enakomeren disk, prvi zametki repa (ki se zna lepo razviti v naslednjih dneh). Dost bo vizualnega, si rečem... js sm astrofotograf. In že letim po stopnicah v svojo sobo po 350tko in nafilano baterijo. Postavim teleskop in si mojo današnjo tarčo še enkrat pogledam skozi tavelko cev (beri 20cm). Tle mi zmanjka besed.
Ampak če ga bom cel večer samo gledal, ne bom nič poslikal! V tem že montiram DSLRja v fokuser, sfokusiram (to traja malo dlje kot se prebere) in začnem. Kakšne nastavitve bi uporabil za tole? Mah, 30s, ISO200 bo verjetno OK.
Že spet - prva slika me vrže čeljust iz sklepov, čist navdušen kažem tisti zmazek na 1,2" ekratnu še očetu, ki ravno pelje konje v hlev.
Nič, naredim 20 ekspozicij (v bistu sem jih 21, sem šele danes videl) in pospravim, potem pa naprej na fešto.

Danes pa obdelava.
Užitek je obdelovati, če imaš dober material.
Jaz sem ga imel.

Rezultat:


Nič kaj preveč impresivno, se ne strinjate? Da ne bote zj pisal v komentarje kak je super WOW in oh in sploh, ker vem da VAM ni, MENI JE!
Če se pa vseeno komu zdi, da je slika vredna pohvale, ga bom pa.... ma ne, nič ga ne bom, lahko se izražate javno...

P.S.: eh js bedak, pozabil sem povedat kako se komet imenuje: Holmes je, 17P je menda uradna oznaka...

8 comments:

Kaja said...

Tudi meni je WOW :O

CyMaN said...

Tebe pa bom ej... ap ap :D

Anonymous said...

tud men je WOW! samo da je men res :P
Men pa kamera ni delala :S Sem mogu samo po 5 sek slikat. Drugač pa še enkrat hvala ker si nam pokazal kako obdelat materjal ;)

Drax said...

WOW
super si napisu...
ce je teb fotka vsec si ze zmagu
ce je pa se drugin si pa zmagu z vecjo prednostjo:D
c'ya

Vid. said...

če je teb ql, pol te boli k*rac za druge... sam upam da če rečem da mi je WOW me ne boš kušnu :D

Gregor Krašnja said...

Super si tole izvedel, kaj ko bi ti tole večkrat ponovil :D

lp

CyMaN said...

Natrix: ni problema ;)

Drax: drax pač :D

Vido: mwa :*

Kreg: Kaj pa če bom danes spet slikal? :D
((oprema je že zunaj, danes na deep-sky)) :D

Jure Atanackov said...

Ma za en DREK je ta slika, ni repa, ni zunanje kome, ni kontrasta, barve so CIST faus, struktur v notranji komi ni, jedra se ne vidi jasno, ... :) Bols? ;)